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Essay: The rise and rise of Florida crime fiction
»L.A. noir spoke to those far from California because readers recognized the hidden truth that the web of American corruption implicated everyone. All the great scandals of American life from the Second World War through Watergate involved some acknowledgment that sordid actuality and the shiny official imagery were, so to speak, scenes from one movie. Florida-glare novels speak to us because we see our current condition in the way that violence rises out of nowhere and is barely noticed.«
— Adam Gopnik

Bloodlines of genre fiction Adam Gopnik about the history of Florida crime fiction. His essay In the Back Cabana, first published in June 2013, is now available online at The New Yorker.

»Erstaunlicherweise wurde das Eigentliche dabei bislang übersehen: Dass es sich bei Regio-Krimis um fantastische Geschichten handelt. Das meiste, was darin beschrieben wird, ist in der Realität völlig unmöglich. Dass nicht gescheit recherchiert wird und vieles nicht stimmt, gehört nachgerade zur Naivität des Genres. Dieses Amateurhafte, Handgearbeitete und sprachlich Schlichte wird mit dem Urtümlichen verwechselt.«

Uta-Maria Heim

Neue Heimat: Uta-Maria Heim (aktueller Roman: Wem sonst als Dir) schreibt in der Lieblingskolumne Killer & Co bei der Stuttgarter Zeitung über das Phänomen Regionalkrimi. Lesenswerte Betrachtungen!

»As I watch the Edward Snowden story develop, the foremost thought in my mind is this: It’s just the tip of the iceberg.«

Charlie Huston

»Novelists, rewrite your cyberthrillers« writer Charlie Huston says. His new thriller Skinner has just been published and now he writes about the case of Edward Snowden. His worth reading essay at Salon.com.