Info

»In Sophie Hannah’s The Other Woman’s House, Tana French’s Broken Harbor, Mo Hayder’s Gone, and Gillian Flynn’s Gone Girl, the danger appears to come from a husband. In Megan Abbott’s Dare Me, set in the hothouse adolescent world of competitive cheerleading, it comes from another girl. In other books, it’s an entire culture—California’s porn movie industry in Christa Faust’s Money Shot, the Arab world in Zoë Ferraris’s City of Veils, the diseased American heartland in Hoffman’s So Much Pretty

Elizabeth Hand

Fictional women use stealth, subterfuge, and hand-to-hand combat to fight back in a man’s world. Elizabeth Hand’s worth reading essay about Femininjas you will find at the Boston Review and at Salon.

Weitersagen
Email Facebook Twitter Plusone Tumblr Posterous Snailmail Pinterest

Kommentare & Reaktionen

Bislang keine Kommentare.

Ich freue mich über Ihren Kommentar

Einfaches HTML ist erlaubt. Ihre E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht.

Abonnieren Sie die Kommentar zu dieser Depesche per RSS

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.